Powered by Jasper Roberts - Blog

6/24/2011

Makaron z sosem pomidorowym i szparagami






Lato się zaczęło, a sezon na szparagi niestety powoli się kończy. Wykorzystałam go jednak całkiem nieźle - mimo, że na blogu szparagi nie pojawiały się często, jadłam ich dużo w najprostszej postaci, czyli ze stopionym masłem i pieprzem. W ramach łabędziego śpiewu szparagów ;) prezentuję dzisiejszy przepis. Pomidorów na szczęście wciąż jest dużo i są niezmiennie dobre, więc posłużyły do smacznego sosu z dodatkiem ziół. Makaron, który widzicie na zdjęciu, to pocięte w  kwadraty płaty od lasagnii. Za świeżymi szparagami na pewno będę tęsknić, polecam więc wykorzystać je póki jeszcze są!

200 g szparagów
3-4 pomidory
ząbek czosnku
mała czerwona cebula
około 200 g szparagów
świeża bazylia i oregano
parmezan
makaron

Cebulę pokroić w drobną kostkę, zeszklić na oliwie. Dodać pokrojone i obrane ze skórek pomidory, czosnek i zioła. Doprawić solą i cukrem brązowym. Dusić około 15 minut. Szparagi umyć i pokroić wzdłuż na paski (np. za pomocą obieraczki do warzyw). Pocięte szparagi włożyć do sosu pomidorowego i dusić jeszcze 10 minut. Makaron ugotować wg instrukcji na opakowaniu, polać sosem i posypać parmezanem.


15 komentarzy:

  1. ależ to cudnie wygląda, ten makaron taki pomidorowy, a szparagi soczyście zielone. Jak obraz.

    Pozdrawiam
    Monika
    www.bentopopolsku.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Jedno z moich ulubionych makaronowych polaczen choc jeszcze nie robilam z tak szerokimi wstazkami. Bardzo apetyczne zdjecie i talerz, ktory przypomina mi moja Babcie. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Pyszności, strasznie lubię takie dania, aż zjem dziś makaron ^^

    OdpowiedzUsuń
  4. Jaki śliczny makaron, nigdzie takiego nie widziałam. Jak się nazywa taki rodzaj?
    wygląda pysznie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Kikimoro - ugotowałam makaron do lasagne i pocięłam na duże kwadraty :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Tez najczęściej jadamy szparagi w najprostszej formie - z wody :) A makaron wygląda pysznie! I talerz też fajny :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Swietny pomysl z tymi pocietymi platami lasagne - na pewno wykorzystam!

    OdpowiedzUsuń
  8. Super pomysł na makaron ! :) Wygląda extra!

    OdpowiedzUsuń
  9. Świetnie wygląda taki makaron! Ze szparagami bardzo smakowicie!

    OdpowiedzUsuń
  10. Madzia6/24/2011

    Bardzo mi się podobało "łabędzi śpiew szparagów":)) Piękne zdjęcia:)

    OdpowiedzUsuń
  11. W tym roku po raz pierwszy próbowałyśmy szparagów. Bardzo nam posmakowały. Twój przepis wydaje się prosty i smaczny, więc na pewno spróbujemy.

    OdpowiedzUsuń
  12. Bardzo ladne zdjecia i pyszne danie:-)

    OdpowiedzUsuń
  13. Piekne zdjecia. Danie wyglada baaardzo apetycznie, nigdy nie umialam przyrzadzuc tegi warzywa taj aby mi smakowalo:(( moze tym razem :))
    Pozdrawiam Cie serdecznie

    OdpowiedzUsuń