Powered by Jasper Roberts - Blog

6/29/2011

Makaron z bobem i boczkiem







Świeży, dobrze ugotowany bób to warzywo niemal idealne - niepotrzebne są żadne dodatki żeby smakował świetnie, a jedzenie go sprawiało przyjemność. Pojawia się przy tym co roku na tak krótko, że łatwo jest zapomnieć jak wspaniale komponuje się z makaronem. Pomimo całej kulinarnej samowystarczalności bobu trudno zaprzeczyć, że do tego zestawienia pasuje wprost perfekcyjnie.

Bób ugotować (dodać sól i szczyptę cukru), obrać z łupin. Na patelni usmażyć pokrojony w cienkie plasterki boczek. Dodać wyłuskany bób i wlać śmietanę. Makaron ugotować wg instrukcji na opakowaniu, wrzucić na patelnię i dobrze wymieszać z pozostałymi składnikami. Posypać startym parmezanem.



20 komentarzy:

  1. Wygląda znakomicie! Jestem bardzo ciekawa smaku tego dania! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Z tych składników musi wyjść coś pysznego!

    OdpowiedzUsuń
  3. Mniam! Rewelacja, uwielbiamy makaron z bobem... i boczek bardzo tu pasuje! Pozdrawiamy!

    OdpowiedzUsuń
  4. Wyglada pysznie! Chetnie bym zjadla taki makaron :)

    OdpowiedzUsuń
  5. świetnie się prezentuje

    OdpowiedzUsuń
  6. Cudowna pasta... poproszę taką na obiadek :) Bób z boczkiem...świetne połączenie :)

    OdpowiedzUsuń
  7. No to już wiem, co w weekend będzie na obiad:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Jestem wielkim miłośnikiem i bobu i boczku, więc takie danie brzmi dla mnie świetnie. Bardzo ładne zdjęcia!

    OdpowiedzUsuń
  9. ach jak pięknie :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Zdjęcia do schrupania. ! :D

    OdpowiedzUsuń
  11. oj oj taką mi ochote sprawiłas na to danie ze jutro całkiem przypadkowo znajde pretekst by je zrobić :) od siebie dodam troche kurek bo mam kilka w lodówce i zamiast boczku polędwiczkę wieprzową bo mnie korci duzo bardziej niz boczek :):D
    pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  12. Nie mogę się napatrzeć - fantastyczne zdjęcia! A propozycja smakowita, będąc w knajpie chętnie zamówiłabym taki makaron :)

    OdpowiedzUsuń
  13. niesamowicie piękne zdjęcia.
    i rewelacyjne danie. pełne smaku wakacji ;]
    kwintesencja lata!

    OdpowiedzUsuń
  14. Piekne foty, a ja skipnę boczuś i zjem ze smakiem:)
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  15. bajeczny i boczkowy przepis :) zdjęcia też do skosztowania, piękne :)

    OdpowiedzUsuń
  16. ależ te Twoje zdjęcia są przecudne. Makaron z bobem to coś o czym sama bym nie pomyślała, ale w w końcu czemu nie?
    do spróbowania
    Monika
    www.bentopopolsku.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  17. Pat! Jak Ty to robisz, że Twoje zdjęcia są zawsze takie piękne?! Przez Ciebie mam kompleksy!! ;) Niesamowite połączenie smaków, na pewno wypróbuję! Uwielbiam makaron Jamiego z boczkiem i zielonym groszkiem, więc mam wrażenie, że to danie też mi posmakuje! :*

    OdpowiedzUsuń
  18. Piękne i smakowite foteczki :))

    OdpowiedzUsuń