Powered by Jasper Roberts - Blog

5/28/2011

Muffiny z rabarbarem i truskawkami









Sezon na rabarbar zaczął się już jakiś czas temu (ale w mojej kuchni wciąż jest on tak samo popularny!), a tymczasem wszędzie gdzie tylko spojrzymy masowo zaczęły pojawiać się pierwsze tegoroczne truskawki. Szkoda byłoby nie wykorzystać tej sezonowej zbieżności, dlatego dzisiejsze muffiny z powodzeniem łączą oba te smaki w jedną apetyczną i ładną całość. Ilości rabarbaru i truskawek potrzebnych do przyrządzenia tych wypieków nie podaję - zależy to jedynie od Waszych preferencji.

jajko
szklanka maślanki
80 ml oleju
150 g cukru
wanilia lub cukier waniliowy
250 g mąki
łyżeczka proszku do pieczenia
łyżeczka sody
płatki migdałowe
truskawki i rabarbar

Do miski wsypać mąkę, cukier, proszek i sodę, wymieszać. Do drugiej miski wlać maślankę, olej, wbić jajko, wymieszać. Mokre składniki wlać do miski z suchymi, dodać pokrojone owoce. Ciasto nałożyć do foremek na muffiny, posypać płatkami migdałowymi. Piec w 200 stopniach przez pół godziny.

21 komentarzy:

  1. Zrobiłam ostatnio bardzo podobne, tylko bez rabarbaru. Muszę takie też zrobić, bo wyglądają obłędnie ^^

    OdpowiedzUsuń
  2. Wyglądają obłędnie!
    Mam pytanie: na pierwszym i ostatnim zdjęciu to patera czy konstrukcja z talerza i ramekina/miseczki? ;)

    Truskawkowo-rabarbarowego weekendu!

    OdpowiedzUsuń
  3. Pyszne, pyszne, pyszne! ;) Oby sezon trwał jak najdłużej :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Madzia5/28/2011

    Wyglądają przepysznie! Zjadłabym takich cały talerz:)

    OdpowiedzUsuń
  5. dzisiaj i ja piekłam babeczki. z truskawkami.

    OdpowiedzUsuń
  6. Wyglądają przepysznie, sięgam od razu po trzy ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Rabarbar, truskawki... takie sezonowe muffinki. Takie słoneczne, kwaskowane a zarazem słodkie - takie słodkości mogę wcinać cały czas! :-)

    OdpowiedzUsuń
  8. Świetne połączenie, piękne zdjęcia i pyszne muffiny:)

    OdpowiedzUsuń
  9. piękne zdjęcia!
    i cudne babeczki.

    OdpowiedzUsuń
  10. Mnie najbardziej podoba się ten migdałowy wierzch.
    Chociaż nie, całe te muffiny są obłędne :D

    OdpowiedzUsuń
  11. Piękne! Rabarbar i truskawki świetnie się razem komponują:)

    OdpowiedzUsuń
  12. Wspaniałe muffinki!:)

    OdpowiedzUsuń
  13. Kusisz Kochana tymi muffinkami, oj kusisz i to bardzo! Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  14. Muffiny - proste w wykonaniu.
    Rabarbar - orzeźwiający w smaku.
    Czyli idealny letni deser.

    Pozdrawiam
    Monika z
    www.bentopopolsku.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  15. Czerwone do czerwonego :) sama słodycz! :)

    OdpowiedzUsuń
  16. to prawda, rozpoczęła się kampania truskawkowa :) muffiny to dobry kierunek, pyszne zdjęcia! :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Anonimowy6/16/2013

    Wczoraj zrobiłam i wszyscy się zajadali.Po prostu przepyszne!!!

    OdpowiedzUsuń
  18. Anonimowy5/19/2014

    Zrobiłam! Rewela! ale ponieważ jestem na diecie redukcyjnej z ilości podanej mąki wsypałam zytniej i grahama i orkisza.... namieszałam, wrzuciłam rabarbara, migdałów i PALCE LIZAĆ :D

    OdpowiedzUsuń
  19. Zrobiłam z samym rabarbarem, mąką orkiszową i zwykłą pół na pół, oraz tylko 40 ml oleju bo więcej nie miałam i wyszły pyszne! dzięki za przepis.

    OdpowiedzUsuń